Soltani M R. The Role of Organizational Learning in the Framework of Market Orientation and Its Effect on Business Performance (Case Study: Manufacturers of Sanitary Products in Tous Industrial Town). 3 2024; 12 (42) :1-26
URL:
http://jnrihs.ir/article-1-622-fa.html
سلطانی محمدرضا. نقش یادگیری سازمانی در چارچوب بازار گرایی و اثر آن بر عملکرد تجاری (موردمطالعه: تولیدکنندگان محصولات بهداشتی شهرک صنعتی طوس). 1. 1402; 12 (42) :1-26
URL: http://jnrihs.ir/article-1-622-fa.html
کارشناسی ارشد زمین شناسی گرایش چینه شناسی و فسیل شناسی
چکیده: (185 مشاهده)
پژوهش حاضر باهدف بررسی نقش یادگیری سازمانی در چارچوب بازار گرایی و اثر آن بر عملکرد تجاری(موردمطالعه: تولیدکنندگان محصولات بهداشتی شهرک صنعتی طوس)، طرحریزی و انجام شد. این تحقیق ازلحاظ هدف کاربردی و ازنظر روش جمعآوری دادهها توصیفی از نوع همبستگی بود. نمونه پژوهش (کارکنان صنایع شرکتهای محصولات بهداشتی شهرک صنعتی طوس) با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده و جدول مورگان 384 نفر بهعنوان حجم نمونه در نظر گرفته شد. پایایی پرسشنامههای بازار گرایی، عملکرد تجاری و یادگیری سازمانی به ترتیب برابر با 83/0 ، 88/0 و 90/0 درصد مورد تائید قرار گرفت. به-منظور سنجش روایی نیز از روایی محتوا استفاده شد. روش تجزیهوتحلیل داده¬ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی (مدلسازی معادلات ساختاری) و از طریق نرمافزارهای LISREL و SPSS22 انجام شد. نتایج نشان دادند که بازار گرایی بر عملکرد تجاری با ضریب همبستگی (۶۳/۰) تأثیر مثبت و معناداری دارد، بازار گرایی بر یادگیری سازمانی با ضریب همبستگی (۵۶/۰) تأثیر مثبت و معناداری دارد، یادگیری سازمانی بر عملکرد تجاری با ضریب همبستگی (۳۸/۰) تأثیر مثبت و معناداری دارد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1403/3/29 | پذیرش: 1402/12/10 | انتشار: 1402/12/10