دوره 6، شماره 36 - ( 6-1401 )                   جلد 6 شماره 36 صفحات 13-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Maddah Ghaziani S N. Predicting school satisfaction based on academic resilience, academic self-efficacy and achievement goals in 10th grade students of the 1st education district of Tehran. 3 2022; 6 (36) :1-13
URL: http://jnrihs.ir/article-1-589-fa.html
مداح قاضیانی سیده نسیم. پیش بینی رضایت از مدرسه بر اساس تاب آوری تحصیلی، خودکارآمدی تحصیلی و اهداف پیشرفت در دانش آموزان پایه دهم منطقه 1 آموزش و پرورش شهر تهران. 1. 1401; 6 (36) :1-13

URL: http://jnrihs.ir/article-1-589-fa.html


کارشناس ارشد روان شناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اسلامشهر، اسلامشهر، ایران
چکیده:   (136 مشاهده)
هدف کلی پژوهش حاضر پیش­بینی رضایت از مدرسه بر اساس تاب آوری تحصیلی، خودکارآمدی تحصیلی و اهداف پیشرفت دانش­آموزان بود. روش پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، از نظر نوع داده­ها کمی و از نظر ماهیت مطالعه از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری شامل تمامی دانش­آموزان پسر پایه دهم دوره متوسطه دوم منطقه 1 آموزش و پرورش شهر تهران که شامل 2000 نفر بودند. نمونه­ها نیز با بهره­گیری از فرمول کوکران معادل 377 نفر به دست آمده است. ابزارهای اندازه­گیری شامل مقیاس رضایت از مدرسه (MSLSS) اسکات هوبنر (1991)، پرسشنامه تاب آوری تحصیلی ساموئلز (2004)، پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی جری جینگ و مورگان (2000) و پرسشنامه اهداف پیشرفت میدگلی و همکاران (1998). داده­های جمع آوری شده با استفاده از شاخص­های آمار توصیفی و همچنین شاخص­های موجود در آمار استنباطی از جمله همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بر اساس یافته­های به دست آمده از پژوهش حاضر، تاب آوری تحصیلی، خودکارآمدی تحصیلی، اهداف تبحری و اهداف عملکردی توانایی پیش­بینی رضایت از مدرسه را دارا می­باشند.
 
متن کامل [PDF 430 kb]   (83 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1401/10/4 | پذیرش: 1401/6/10 | انتشار: 1401/6/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تحقیقات جدید در علوم انسانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | New research in human sciences

Designed & Developed by : Yektaweb