Maddah Ghaziani S N. Predicting school satisfaction based on academic resilience, academic self-efficacy and achievement goals in 10th grade students of the 1st education district of Tehran. 3 2022; 6 (36) :1-13
URL:
http://jnrihs.ir/article-1-589-fa.html
مداح قاضیانی سیده نسیم. پیش بینی رضایت از مدرسه بر اساس تاب آوری تحصیلی، خودکارآمدی تحصیلی و اهداف پیشرفت در دانش آموزان پایه دهم منطقه 1 آموزش و پرورش شهر تهران. 1. 1401; 6 (36) :1-13
URL: http://jnrihs.ir/article-1-589-fa.html
کارشناس ارشد روان شناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اسلامشهر، اسلامشهر، ایران
چکیده: (136 مشاهده)
هدف کلی پژوهش حاضر پیشبینی رضایت از مدرسه بر اساس تاب آوری تحصیلی، خودکارآمدی تحصیلی و اهداف پیشرفت دانشآموزان بود. روش پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، از نظر نوع دادهها کمی و از نظر ماهیت مطالعه از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری شامل تمامی دانشآموزان پسر پایه دهم دوره متوسطه دوم منطقه 1 آموزش و پرورش شهر تهران که شامل 2000 نفر بودند. نمونهها نیز با بهرهگیری از فرمول کوکران معادل 377 نفر به دست آمده است. ابزارهای اندازهگیری شامل مقیاس رضایت از مدرسه (MSLSS) اسکات هوبنر (1991)، پرسشنامه تاب آوری تحصیلی ساموئلز (2004)، پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی جری جینگ و مورگان (2000) و پرسشنامه اهداف پیشرفت میدگلی و همکاران (1998). دادههای جمع آوری شده با استفاده از شاخصهای آمار توصیفی و همچنین شاخصهای موجود در آمار استنباطی از جمله همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بر اساس یافتههای به دست آمده از پژوهش حاضر، تاب آوری تحصیلی، خودکارآمدی تحصیلی، اهداف تبحری و اهداف عملکردی توانایی پیشبینی رضایت از مدرسه را دارا میباشند.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1401/10/4 | پذیرش: 1401/6/10 | انتشار: 1401/6/10