Falahdar M, Rauf Fattahi M. Investigating the Role of Communication Skills Training on the Self-Efficacy and Job Stress of Elementary Teachers in Tehran Province. 3 2023; 9 (39)
URL:
http://jnrihs.ir/article-1-608-fa.html
کارشناسی ارشد، مشاوره گرایش شغلی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، تهران، ایران
چکیده: (286 مشاهده)
این پژوهش نقش آموزش مهارتهای ارتباطی بر خودکارآمدی و تنیدگی شغلی معلمان ابتدایی در استان تهران منطقه دو را بررسی کرده است. متغیر مستقل در این پژوهش آموزش مهارتهای ارتباطی طی 7 جلسه 90 دقیقهای در گروه آزمایش اجرا شده است. در پایان جلسه هفتم از دو گروه آزمایش و گواه پس آزمون و دو هفته بعد از اتمام جلسات، آزمون پیگیری به عمل آمده است. ابزار سنجش پرسشنامه خودکارآمدی شغلی و پرسشنامه تنیدگی شغلی استاینمتز بود. روش نمونهگیری به صورت تصادفی انتخاب چند مرحلهای انجام گرفت. ابتدا بین مدارس ابتدایی منطقه 2 تهران، 30 نفر به طور تصادفی انتخاب شدند. نتایج تحقیق نشان داد که آموزش مهارتهای ارتباطی بر خودکارآمدی معلمان مثبت و معنادار، همچنین بین آموزش مهارتهای ارتباطی و تنیدگی شغلی معلمان رابطه مثبت و معناداری مشاهده شد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان دادکه از طریق آموزش مهارتهای ارتباطی میتوان خودکارآمدی وتنیدگی شغلی معلمان را پیشبینی کرد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1402/4/13 | پذیرش: 1402/1/10 | انتشار: 1402/1/10