Oudah Hussein M, Ma'an Ibrahim M, Abdulkareem Abdullatif S. Adolescent’ Leisure Time Management and Museum Promotion: Gender and Educational Issues. 3 2021; 4 (34) :783-803
URL:
http://jnrihs.ir/article-1-603-fa.html
چکیده: (179 مشاهده)
این مطالعه با هدف آشکار ساختن تأثیر اوقات فراغت بر شخصیت جوانان بهویژه جوانان عراقی و شرایط مثبت یا منفی آن بر آنها چه زن و چه مرد است. برای دستیابی به این هدف، مطالعه بر روی نمونه ای از جوانان منطقه بونوک که نمونه مورد مطالعه شامل (100) نوجوان بود، به کار گرفته شد. پرسشنامه برای دستیابی به اهداف پژوهش اتخاذ شد و نتایج نشان داد که اکثر نمونه های پژوهش اوقات فراغت خود را صرف یادگیری مطالب مرتبط با رشته تحصیلی خود می کنند. همچنین نتایج نشان داد که اوقات فراغت از نظر نوآوری و تعالی ناامید کننده نیست. نمونه و نقش تعیین کننده ای برای والدین در نحوه گذران اوقات فراغت خود دارد اما دخالتی در مورد اینکه چه کسی اوقات فراغت خود را گذرانده است ندارند. نتایج همچنین نشان داد که سن بر نحوه سرمایه گذاری آنها در اوقات فراغت تأثیر دارد. و هیچ تفاوت آماری معنی داری برای سطح تحصیلات در مورد نحوه سرمایه گذاری اوقات فراغت وجود ندارد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1402/2/25 | پذیرش: 1400/10/4 | انتشار: 1400/10/4