Fallah Tafti M T. The Effect of Cultural Intelligence on the Intention to Visit the Destination According to the Mediating Role of the Attitude Towards the Destination. 3 2023; 8 (38)
URL:
http://jnrihs.ir/article-1-606-fa.html
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد یزد، یزد، ایران
چکیده: (171 مشاهده)
در این پژوهش به بررسی تاثیر هوش فرهنگی بر قصد بازدید مقصد با توجه به نقش میانجی نگرش به مقصد پرداخته شد. این پژوهش از حیث هدف کاربردی و از نوع توصیفی پیمایشی است. جامعۀ آماری این پژوهش را کلیه گردشگران بازدیدکننده از شهر یزد تشکیل دادند که با تکیه بر فرمول کوکران، 385 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمعآوری اطلاعات در این پژوهش از پرسشنامه استاندارد استفاده شد که روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفت. در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش حداقل مربعات جزئی و نرم افزار smartPLS بهره گرفته شد. نتایج این پژوهش نشان داد، هوش فرهنگی بر قصد بازدید مقصد تاثیر مثبت و معناداری دارند. همچنین نگرش به مقصد این رابطه را میانجی میکند.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1402/3/25 | پذیرش: 1401/12/10 | انتشار: 1401/12/10