دوره 8، شماره 38 - ( 12-1401 )                   جلد 8 شماره 38 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Fallah Tafti M T. The Effect of Cultural Intelligence on the Intention to Visit the Destination According to the Mediating Role of the Attitude Towards the Destination. 3 2023; 8 (38)
URL: http://jnrihs.ir/article-1-606-fa.html
فلاح تفتی محمدتقی. تاثیر هوش فرهنگی بر قصد بازدید مقصد با توجه به نقش میانجی نگرش به مقصد. 1. 1401; 8 (38)

URL: http://jnrihs.ir/article-1-606-fa.html


کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد یزد، یزد، ایران
چکیده:   (171 مشاهده)
در این پژوهش به بررسی تاثیر هوش فرهنگی بر قصد بازدید مقصد با توجه به نقش میانجی نگرش به مقصد پرداخته شد. این پژوهش از حیث هدف کاربردی و از نوع توصیفی پیمایشی است. جامعۀ آماری این پژوهش را کلیه گردشگران بازدیدکننده از شهر یزد تشکیل دادند که با تکیه بر فرمول کوکران، 385 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمعآوری اطلاعات در این پژوهش از پرسشنامه استاندارد استفاده شد که روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفت. در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش حداقل مربعات جزئی و نرم افزار smartPLS بهره گرفته شد. نتایج این پژوهش نشان داد، هوش فرهنگی بر قصد بازدید مقصد تاثیر مثبت و معناداری دارند. همچنین نگرش به مقصد این رابطه را میانجی می‌کند.
متن کامل [PDF 758 kb]   (108 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1402/3/25 | پذیرش: 1401/12/10 | انتشار: 1401/12/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تحقیقات جدید در علوم انسانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | New research in human sciences

Designed & Developed by : Yektaweb